Kiedy zaczynamy odchudzanie, wydaje nam się, że w 30 dni możemy przejść ogromną metamorfozę. Czy jest tak naprawdę? Czy w organizmie mogą zajść ogromne zmiany w ciągu czterech tygodni? 

Odpowiedź na powyższe pytania nie jest jednoznaczna. Wszak, wszystko zależy od indywidualnych uwarunkowań – kondycji naszego organizmu, motoryki ciała oraz zaangażowania. Te ostatnie, jest kluczowe dla uzyskiwania optymalnych efektów.

Czy można schudnąć 10 kilogramów w 30 dni?

Pragniemy zauważyć, że redukcja 10 kilogramów w ciągu 30 dni to cel, który jest jak najbardziej realny. Należy mieć jednak na uwadze, że nawet przy największym zaangażowaniu – nie zawsze jest do spełnienia. Czynników, które mogą nas ograniczyć jest wiele. Jednym z nich jest zaniedbany, spowolniony metabolizm.

Czy można schudnąć

Jak schudnąć 10 kilogramów w 30 dni?

Proces odchudzania nie należy do najłatwiejszych. Od osoby z nadwagą wymaga się nie tylko zmiany w nawykach żywieniowych, ale także – ciężkiego, wyczerpującego treningu oraz zastosowania suplementacji.

Spośród wielu diet na odchudzanie, zalecamy wybierać takowego – które są: zbilansowane, pełnowartościowe i zdrowe. Dla naszej motywacji, dobre by było również to, aby nam smakowały.

Jeśli zaś chodzi o plany treningowe to tutaj jest większa dowolność. Zaleca się trenować od 5 do nawet 14 razy w ciągu tygodnia. Sesja treningowa powinna trwać 45-60 minut i być ogólnorozwojowa (angażować wszystkie grupy mięśniowe).

Z kolei, suplementacja to proces opcjonalny – ale dosyć skuteczny. Niektóre środki (między innymi Acai Berry Extreme, Fibre Select, African Mango) pozwalają zwiększyć efektywność procesów redukcyjnych o nawet kilkadziesiąt procent.

Motywacja do odchudzania – klucz do sukcesu?

Motywacja do odchudzania

Chcesz schudnąć, ale obawiasz się o swoją motywację? Masz słomiany zapał i nigdy nie udało Ci się sfinalizować procesu redukcji kilogramów? Świetnie trafiłaś/eś! Przedstawiamy krok po kroku jak stymulować własną motywację.

Chcesz schudnąć? Ok! Jak zatem wygląda Twój cel?

Poprawne sformułowanie celu jest kluczowe. Nie możesz po prostu powiedzieć, że chcesz być szczuplejszą osobą. Zdefiniuj konkretnie swoje założenia. Ile chcesz ważyć? Jaki ma być obwód Twojej talii?

Zapisz swój cel w możliwie precyzyjny sposób. Na tym etapie nie warunkuj go czasem, gdyż nie wiesz – do czego zdolny jest Twój organizm i w jakim tempie będziesz chudnąć.

Czy masz już plan działania?

Dieta, trening, suplementacja – tak zazwyczaj wygląda proces odchudzania. Niestety, mało kto posiada szczegółowy plan działania. Powinien on uwzględniać nie tylko bilans diety, ale także czas posiłków i treningu.

Plan musisz konstruować w taki sposób, by był możliwy do realizacji. Stań się realistą. Nie mierz zbyt wysoka, gdyż może to mieć efekty odwrotne od pożądanych i zadziałać demotywująco.

Regularność, czyli buduj nawyki!

Jeśli musisz schudnąć kilkanaście kilogramów, to znaczy, że odchudzanie potrwa dobrą chwilę. Co zatem musisz zrobić? Przede wszystkim należy bezwzględnie zadbać o to, aby być regularnym, co pozwoli zbudować pozytywne nawyki.

Eksperci twierdzą, że nawyk buduje się już po 2 tygodniach. Dlatego też uzbrój się w cierpliwość. Po kilkunastu dniach niektóre rzeczy zaczną być automatyczne. Poranne, dietetyczne śniadanie czy trening staną się normą, którą będziesz postrzegać w naturalny sposób, a nie jako karę.

Nigdy się nie poddawaj!

Jeśli przerwiesz i odpuścisz, za jakiś czas znowu staniesz w tym miejscu i będziesz próbować. To syzyfowa praca. Nie poddawaj się – pamiętaj, że nawet najdłuższa podróż zaczyna się od małego kroku.